Wednesday 15 June 2011

Nafas Baru

Permulaan yang baru perlu diiringi oleh semangat yang baru.Untuk menulis perlukan keinginan, juga perlukan usaha dan tidak akan berbunga kejayaan tanpa istiqamah.
Kalam-kalam hammasah (Kata-kata semangat) seorang seniorku amat memberi impak kepadaku. Penulisan datang dari hati kita sendiri dan konsep penulisan juga datang dari diri sendiri.Setiap orang mempunyai caranya yang tersendiri jadi kenapa tidak kita.Mencipta Konsep Sendiri.
Jika kita malu untuk melontarkan fikrah kita, takut dihukumi, kita tidak akan dapat menulis. Menulis juga adalah satu bakat.Ya! Ia adalah bakat! Pemilihan kalimah dan pembawaan ayat itu amat penting.Aku tidak pernah sedar semua ini sehinggalah aku cuba menulis, cuba untuk membina satu ayat yang berhikmah, dan apabila memerhati kalam-kalam sahabat juga penulisannya.
Saya amat berharap saya dapat istiqamah dengan penulisan saya dengan nafas yang baru.

Nafas Lama saya?? Ni dia!! Memang dah bersawang~

www.nourelhoudue.blogspot.com

No comments:

Post a Comment